בישול בריא

לשמור על הטעם ועל הבריאות

3 מפגשים מעשיים

לימודי קולינריה בריאה ומודרנית המבוססת על בישול ואפייה ללא גלוטן, עם מיטב חומרי הגלם הטבעוניים

למי מיועד הקורס
חובבי בישול המעוניינים להעמיק את ידיעותיהם בתחום הבישול הבריא.

תכנית הלימודים
בישול בריא אינו טרנד, אלא הכרח לחיים המודרניים בסביבה מתועשת. בשלושת המפגשים יכירו המשתתפים חומרי גלם זמינים להקמת מזווה בריא יותר, יעבדו עם סוגי קמח שונים, יעשו שימוש בשיטות בישול מתאימות לחומרים אלה וילמדו מה הם תוספים טבעיים המופיעים ברשימת הרכיבים של מוצרים תעשייתיים, מהו מזון אורגני ומה משמעות המילה טבעי בהקשר של מוצרים שאפשר לקנות בחנויות.

מפגש ראשון (24.1.2014): לחמים ארטיזן ללא גלוטן
גלוטן הוא חלבון שנמצא בחמישה סוגי דגנים ומעניק לבצק את גמישותו. במפגש זה יוסבר ההבדל בין מחלת הצליאק ובין רגישות לגלוטן, יוצגו סוגי קמח שהחלבון הזה אינו קיים בהם ויודגשו הרגלי עבודה במטבח נקי מגלוטן.
בחנויות המתמחות וגם בסופרמרקטים אפשר למצוא סוגים רבים ושונים של קמח עשוי קטניות למיניהן שאינן מכילות גלוטן. הבצק שמכינים מהם מתנהג אחרת מהבצק המוכר, לכן יש צורך ללמוד את מאפייני קבוצות הקמח השונות המתאימות לאפיית לחם, להתייחס להבדלים ולהבין כיצד עובדים עם סוגי הבצק האלה כך שבסופו של התהליך יתקבלו לחמניות ולחמים אווריריים ומלאי טעם.
במסגרת השיעור יוכנו לחמים מזינים וטעימים: לחם מלא חום (גרמני), לחם סנדביצ'ים לבן, לחמניות טפיוקה עם גבינה, לחם זיתים, לחמניות פקאן, פוקאצ'ות עם בצל מקורמל, מקלות לחם מבצק עלים וחלת בריוש לשבת. כדי שהמאפים לא יישארו לבד יוכנו עבורם ממרחי פסטו שונים, ממרח פלפלים וזיתים וממרח חומוס עשוי עדשים.

מפגש שני (31.1.2014): בישול סובב עולם
החלק השני בקורס הבישול הבריא עוסק במאכלים המחזקים את מערכת החיסון של הגוף, עם דגש על שיטת בישול כמו אידוי וחליטה והסבר על כאלה שפוגעות בסגולותיו של המזון, והכנת מתכונים המבוססים על מזונות עתירי מינרלים, ויטמינים ונוגדי רדיקלים חופשיים.
במפגש זה יכינו המשתתפים פיצה נפוליטנה איטלקית ללא גלוטן, לחמעג'ון ים תיכוני "בשרי" ללא גלוטן על בסיס חצילים ועל בסיס ראגו עדשים ופטריות, אטריות אורז שחורות עם ראגו שיטאקי בניחוח אסייתי ברוטב סויה טאמרי-ג'ינג'ר, תבשיל אורז מלא עם ירקות מאודים ונתחי טופו ברוטב קארי בסגנון הודי, ולקינוח - טארט פיסטוקים עם קרם שקדים ופירות בנוסח פרובנס ללא גלוטן.

מפגש שלישי (7.2.2014): מזונות טבעוניים לחיזוק מערכת החיסון
החלק השלישי של הקורס מוקדש לסקירת התחליפים הבריאים לחומרי גלם כמו ביצים, בשר מהצומח וחלב מהחי. בין היתר, המשתתפים יכינו תחליף חלב מאגוזים, יעשו שימוש בזרעים ובדגנים כבסיס לתבשילים ויבשלו עם טופו, סייטן (תחליף הבשר הטבעוני) וטמפה. מהחומרים האלה הם יבשלו צלי בורגיניון ברוטב יין, טמפה סקלופיני ברוטב פטריות, מעטפות "מתנה" טמפה עם רוטב ווסאבי וירקות, המבורגר דגנים ללא ביצים על הגריל עם ממרח אלף האיים, טמפה צלוי

 

בישול בריא358
  •  שי קרידי

    שף שי קרידי

    יליד שנת 1963, מלמד משנת 1997, בעל תעודת טבחות סוג 5. בעבר למד בתדמור ובבית ספר באמסטרדם. בעבר שף תומך של יוניליוור, שף של קיבוץ, מלון וגן ארועים.

פרטים נוספים

תעודת סיום של דן גורמה, המרכז הישראלי ללימודים קולינריים ומנהיגות מלונאית.

לשמור על הטעם ועל הבריאות

מבנה הלימודים

 שבעה מפגשים מעשיים עם שף מצוות דן גורמה, בהם לומדים המשתתפים לבשל בעצמם מנות מזון בריא ומזין

קהל יעד

 אנשים בעלי מודעות לנושא הבריאות ומי שנדרשים למזון מאוזן ללא צורך לוותר על איכותו וטעמו. אפשר לקיים את קורס הבישול הבריא בקבוצות בהזמנה מראש ובתאום תאריך.

תאריך

חיפה - תאריך 14.05.2014 - ימי שלישי 17:00-20:00

מחיר

1700 ש"ח, כולל מע"מ

צרו אתנו קשר בכל נושא